dimecres, 19 de juny del 2013

LES COLONIES ARTUR MARTORELL (CALAFELL)

Hola nois i noies del cicle mitjà. Els dies 12,13 i 14 de juny vam anar de colònies a Artur Martorell. A l’autocar hi havien companys esverats per arribar; uns dormien mentres altres miraven el paisatge o cantaven fins l’arribada. La casa era immensa i molt moderna.
Ens vam trobar els monitors: Moll, Albert i Marta. Ens van rebre molt bé; allà hi havia un camp de futbol compartit amb el de bàsquet, un vaixell, una xarxa de voleibol, etc. Després ens vam instal•lar. El meu grup de dormir estava format per el Gael, el Xavi, el Daniel, el Yao jie, l’Ainoa, la Luna i l’Alexandra. Ens dèiem el “Peix serra”. Els altres, els “Tauró Gat” eren la Lucia, la Sofia, la Maria Jose, la Carla, la Andrea, el David, la Victoria i l’Isaac.
Després de dinar vam anar a la platja. La excursió es deia ELS IBERS I EL MAR quan vam arribar ens vam dividir en grups, ens vam conèixer, i ens van ensenyar unes petxines molt maques. Després podíem jugar o buscar petxines; més tard vam parar en una plaça per berenar. Vam tornar per sopar i preparar-nos per els jocs de nit.

Hem fet danses de Calafell i el joc es tractava de COSETANS I ROMANS. Consisteix en que tens una targeta que posava si eres soldat, sacerdot, cònsol, comerciant o espia i posava aquí podies matar i aquí no. Vam fer grups 4B i 3B que es deien romans contra 4A i 3A que eren cossetans l’objectiu dels romans era trobar una espasa de fusta i els cossetans una espasa de metall, al final van guanyar els cossetans gracies a la Sofia, que era una espia.

El dijous vam fer la gimcana dels ibers, vam aprendre a fer comerç com els ibers, escriure com ells. Havíem de buscar peces a la sorra, jugar al mata bolets, còrrer fins el vaixell i toca i veure animals marins. Després vam anar a visitar la CIUTADELLA IBERICA de Calafell, havia una noia que ens explicava sobre aquest lloc, vam veure com era una casa d’un pagès com es feia la de un sacerdot, i també vam veure una ovella i una cabra.

Per la nit hem fet un joc que es tractava de diners que no va anar molt be. El tercer dia vam fer una gimcana pel poble de Calafell vam caminar molt, però va se divertit i al final ens vam a acomiadar, va ser una experiència molt agradable quedar-se tres dies de colònies a Artur Martorell.